Consumenten vinden hun weg terug naar de winkels!

04 november 2016

Niet dat jullie allemaal weg zijn geweest, maar ik denk dat we het allemaal geprobeerd hebben en laten we eerlijk zijn; soms is het gewoon makkelijk, maar op internet kopen is ook niet alles.

Sowieso is het in ons vak beter als je naar de winkel komt passen. Niemand die uit expertise mee kijkt en je een eerlijk advies geeft bijvoorbeeld. Bij beha’s is dat al helemaal belangrijk als je je al bedenkt dat zelfs dezelfde beha in een andere kleur anders uit kan vallen. Sowieso is een behamaat een indicatie. Het is afhankelijk van de stof en hoe het uitvalt, bij welke maat je uit komt. Zo kun je al snel allemaal verkeerde beha’s bestellen. Hoe frustrerend is dat?

En wat als je de verkeerde maat hebt gekocht? Wat een gedoe om het weer helemaal terug te sturen. Zeker als je een wat duurder product koopt, is het toch fijn als iemand even meekijkt of het goed zit.

Bijkomend nadeel bij internet zijn de verzendkosten. Veel internetshops zijn daar namelijk op terug gekomen. En al betaal je ze niet bij bestellen dan betaal je ze wel als je iets terug wilt sturen. Tegenwoordig werken ze ook met afhaalpunten, moet je naar een of andere supermarkt naar het andere kant van het dorp, waar je normaal nooit komt.

Maar het allerbelangrijkste is denk ik dat we met z’n allen toch niet willen dat langzamerhand alle winkels verdwijnen? Zeker de kleine zelfstandige ondernemer niet? Die altijd met een vrolijke glimlach, dat kopje koffie, goede service en met deskundig advies tot je dienst is.

Ook wij kunnen iets wat we niet in de winkel hebben voor je bestellen en thuisbezorgen of opsturen. Ook bij ons mag je ruilen en/of terugbrengen. Ook bij ons zijn er momenten dat je korting kunt krijgen. In ieder geval krijg je een eerlijk product, een leuk praatje en alle beste bedoelingen.

 

Reacties zijn gesloten.